18/11/07

RETREAT ANUAL EO




Surto d’un parell de dies del retreat anual d’EO, l’associació d’emprenedors de la qual formo part des de ja fa gairebé 6 anys. Cada any ens trobem els 3 fòrums de Barcelona per a tenir sessions de creixement personal i generar esperit d’equip. Aquesta vegada hem comptat amb el Dr. Jorge Cherbosque, un Mexicà expert de la Universitat de UCLA en Intel.ligència emocional que ha vingut expressament des de Califòrnia per fer-nos aprofundir en aqueta dimensió tant de moda.

Com cada any, el resultat ha estat excel.lent i no me’n penedeixo gens de la inversió en temps que representa. Exercitar la ment sempre m’ha motivat molt i no deixo de sorprendre’m de quanta ciència hi ha al darrera de moltes coses que, sovint, vivim com a “casualitats”.

Cada any fem una activitat física o altre i aquest any ha tocat el Paintball . Jo no ho havia fet mai però vaig gaudir de valent. Primer estava molt fred però ràpidament vam entrar en les tàctiques d’equip i com que a ningú li agrada ser eliminat després de la primera partida ja era un “marcador” autèntic. Era una tarda freda però la suada va ser històrica. Semblàvem nens petits però fèiem tot el que podiem per guanyar.

Com que érem en una casa de turisme rural, teníem tota la llibertat i, durant el sopar d’ahir, vam tenir el que vam denominar una “nit bohèmia”. Tothom portava una canço, un llibre o un poema que li hagués impactat a la vida. Gran nit ! La meva aportació (en portava preparada un altre –una cançó-) la vaig canviar a darrera hora en sentir un poema d’un company. Vaig creure que m’havia aportat més un pensament de Maimònides (pensador i metge hebreu) nascut a Còrdova el 1135 i que, potser no és exacte però més o menys fa ... “no desesperis perquè per la teva ànima i la teva persona, la veritable saviesa resideix en apartar-se del camí dels necis, no en derrotar-los”.

L’ensurt va ser divendres quan vaig rebre un sms informant-me del foc al Centre Natació. Sort, però, que no hem hagut de lamentar mals personals.