18/10/09

Josep Punsola – L’home i el poeta.








Aquest matí, també amb en Francesc, he estat a la sala d’actes de Caixa Laietana on s’hi feia un recital poètico-musical com a cloenda de l’exposició en record de Josep Punsola (1913-1949) a càrrec de la rapsoda Carme Faja, la M.Teresa Julià al clavecí i la Rut Costa a la flauta.
M’ho he passat tant bé que m’he emocionat i tot. A mida que s’anaven intercalant les interpretacions extraordinàries de la Carme versejant poemes de Punsola i les de la M.Teresa i la Rut interpretant peces de Vivaldi, J.S.Bach, G.Ph Telemann i d’altres , jo m’anava enfonsant a la butaca cada vegada més entregat. Concretament, el “Romanç de la coca” m’ha desmuntat.
Ha estat tant emotiu que el mateix Jaume Boter de Palau (President de la Caixa) no se’n ha pogut estar i els ha dedicat unes paraules fent-se ressò de l’emoció de la sala i posant les paraules al sentiment de tots nosaltres.
En acabar, he felicitat a la rapsoda i li ho he dit. Se’n havia adonat ...
Després, hem pujat a veure l’exposició on hi hem estat una bona estona coneixent una mica més el mon de Punsola i conversant amb els que van ser els seus amics i amigues que, encara se'l senten seu.
... me’n he emportat també el “si hem perdut el camí” per quan em passi fent muntanya.