9/7/14

Sobre la Federació de Municipis de Catalunya



En aquesta entrevista al programa Migdia de 8tv explico amb tot detall la meva posició davant els fets que han tingut lloc a la Federació de Municipis de Catalunya (FMC). Per la gravetat de les acusacions que s'estan llançant al conjunt d'alcaldes i alcaldesses que formen part de l'entitat, ara cal més que mai donar totes les explicacions que calgui i exigir la depuració de responsabilitats fins al final.

Els alcaldes i alcaldesses de la FMC ens hem vist involucrats en una situació que nosaltres no hem generat. La Federació presumia de legalitat en tot el que feia i és on se'ns assessorava en les bones pràctiques. Em sento enganyat i estic indignat.

Em reitero: Si en política hi ha pomes podrides, les hem de separar. El que no podem tolerar és que es posi a tots els polítics en el mateix sac i permetre un atac que fa mal al cor mateix de la democràcia.

Com he explicat als mitjans, en cap moment se'ns va demanar justificar les quantitats percebudes, que d'altra banda estan declarades a hisenda com a rendiments de treball. Tot i això, tant bon punt vaig tenir coneixement de la possible irregularitat amb el cobrament de sous i fins que s'aclareixin els fets, vaig decidir depositar de forma cautelar els diners rebuts.

Aquesta és la carta que vaig fer arribar al secretari general de l'entitat. Us adjunto també el certificat de retencions de la FMC on consta que els diners es van percebre com a rendiments de treball i no com a dietes.