16/8/12

Marrada d'estiu (Vallter 2000- Coma de Bacivers)

Un ramat d'isard

No es veu amb precisió però ens observava una marmota

Investigació d’estiu de l’amic Quim Bruna. Hi havíem d’anar perquè se li feia estrictament, indiscutiblement necessari descobrir el tram GR-10 que va de Carançà fins al Coll de Pal (2294).
El tram va resultar preciós per tot i amb la seguretat com mai del terreny. El problema va ser que per fer aquest tram t’has d’empassar una llarga marxa, sobretot de tornada.
Per l’anada, vam fer el camí clàssic, Vallter 2000 - Coll de la Geganta i saltar per la Coma de Bacivers fins a trobar la barraca de plàstic, on pots fer refugi si cal. D’allà vam baixar cap a Carançà però al trobar el GR-10 vam anar a la dreta fins al Coll de Pal.
Després de discutir quin seria el camí més ràpid, més que res perquè feia molta calor, vam enfilar tota la carena fins al Puig de Serra Gallinera (2663), de vistes excepcionals sobre una vall solitària plena d’encants - Pic de la Dona - Portella de Mentet - Vallter 2000.
Una excursió immensa, a pas més que lleuger, perquè a la tarda havia de ser a Mataró.
No cal dir que l’amic David Rigau es va comportar i era només el segon dia de muntanya.