16/5/10

Romeria del Rocío, de Mataró. Maig 2010





























Com ja és tradicional, a Mataró es celebra el Rocío. I de quina manera ! No tothom està content amb la ubicació del camp de cross perquè a alguns els agradava més l'espai del Parc Forestal perquè s'hi sentien en un ambient més "romero". No en sóc cap expert perquè mai he estat al Rocío però sí que és cert que el sentiment de la Romeria s'impregna millor al Parc Forestal que en la ubicació actual. Tota manera, dit això, l'ambient de festa és impressionant. Com s'ho passen ! i jo també ! L'any passat em sembla que hi vaig anar tots tres dies. Aquest any, amb la pluja de divendres al vespre se'm van "rajar" els de la colla i no hi vam pujar però, dissabte al vespre, allà clavat i disposat a passar-ho bé i gaudir de la festa i l'alegria dels andalusos. Mare de Déu quina gent ! Aquí són a la seva salsa i m'agrada ! Vaja que si m'agrada. En els darrers anys ja els vaig coneixent -i ells a mi- i m'hi considero un més.
Aquest any, fins i tot, m'he atrevit a acompanyar-los en la Romería. Ahir al vespre, a quarts de tres, en Paco Luque, el President de la Casa de Andalucía, m'ho va dir i li vaig dir que sí. Val a dir que ja m'han convidat altres anys però no m'hi atrevia. Aquest any m'he decidit i he pogut participar de l'espiritualitat de la festa i del sentiment "rociero" en tota la seva intensitat.
A les vuit del matí ja era al punt de sortida (només hi érem els dels tambors i jo) i hem començat a caminar a quarts de 10. Aturada típica a la Plaça de Santa Anna, després Riera amunt i cap a l'Hospital a fer una visita als malalts que han volgut sortir o que, des de les finestres, han volgut honrar a la Virgen del Rocío. Després, amunt i missa Rociera sota un sol que gairebé estabornia. En acabar, la Virgen visita caseta per caseta on se li canta la salve. Posa la pell de gallina !
I ja gairebé a les quatre, el cocido !!
Gràcies andalusos i Viva la Blanca Paloma !!

En Fdes em renyarà però jo hi penjo moltes fotos perquè ho reviviu.