8/7/08

SABER VOLAR …

Una de les coses que em queden per fer (i no se si faré mai) és aprendre a pilotar. Sempre m’havia agradat i encara sento enveja dels pilots. Sempre que tinc oportunitat m’agrada veure avionetes i saber coses d’aquest mon, tot i que també em pregunto si en tindria la capacitat i els nassos ... Qui sap !
Ahir, un amic de Vitòria va venir a treballar a Mataró i va venir amb la seva avioneta, una CIRRUS SR20. Comprada entre 3 ó 4 o per a us empresarial no surt tant cara (una de senzilleta sense cap luxe). Pels que viatgem, anar i venir a l’hora que et ve de gust, no perdre temps facturant, seguretat, etc és una passada. Al vespre el vaig acompanyar a Sabadell i vaig aprofitar per fer una ullada a l’avió. Enveja pura!
Ara bé, dit això, estic convençut que aquest País te molts deures per fer pel que fa a l’aviació privada. S’està avançant molt però estem a anys llum dels Estats Units.
Aquest amic meu, te una empresa informàtica a Vitòria i clients per tot l’Estat. La capital basca, tot i tenir aeroport, no te gaires connexions i han d’anar a Bilbao si volen tenir millor servei. Això els va fer pensar en aquesta solució i avui aconsegueixen estalviar costos, ser molt més productius, i dormir moltes més nits a casa. La utilitza tothom a l'empresa i l'estalvi és molt gran. Fet i fet això també és conciliar la vida familiar amb la professional, no?
Tant de bo l’aeroport que s’està planificant per aquest tipus de vols ens caigui ben a prop o, com a mínim, hi tinguem una bona comunicació. Cada dia hi ha més companyies d’aerotaxis amb tot tipus d’aparells que ens ajudaran i canviaran molt la nostra perspectiva.