5/10/08

CAPGRÓS NOVELL AL CONCURS DE TARRAGONA








Aquest sóc jo.

Avui he anat amb els Capgrossos al XXII Concurs de Castells, a Tarragona. Feia anys que hi volia anar però per una cosa o altre no ho havia fet. A ¾ de set era a l’escorxador per agafar un dels vuit autobusos que la Colla ha organitzat, apart de la gran quantitat de gent que ha marxat pel seu compte, molts ahir.

Es tractava de posar-se la samarreta i estar disposat a passar-hi el dia.

M’he distret d’allò més perquè quan he preguntat l’hora ja eren ¾ de tres. Es veu que canvis en el format del concurs han fet que hagi estat tot molt més àgil que altres anys. No m’hagués imaginat tanta rivalitat i emoció. Vaja, que la sensació des de dins de la Plaça era d’estar jugant una veritable final.

La gent de la colla s’ha esforçat a fer que tothom es sentís Capgrós i sempre ens han indicat què fer i on i com posar-nos. De seguida hem anat per feina i hem tirat el 3 de 9 que ha sortit perfecte. El poder veure la repetició en les pantalles gegants és molt bo perquè, des de la pinya només pateixes (pel resultat –no físicament-) però no veus res.

Aviat m’he adonat que n’hi havia uns de verds que semblaven d’un altre galàxia (de moment) perquè tenien quatre o sis vegades més castellers i claca que les altres colles. Cal treure’s el barret perquè ho han brodat.

Després el 4de9f se’ns ha resistit un parell de vegades i hem tirat (ja dic hem!!) el 5 de 8 i la torre de 8 amb folre.

Ah! I estic content com un nen amb sabates noves amb la “faixa” que un d'ells m'ha regalat. Gràcies Capgrossos ! Ara no podria complir com a casteller (anant als assajos) però com que m’ha agradat, miraré d’anar-hi alguna vegada més, començant pels grans “partits” (o hauria de dir places ...) Vilafranca?

Avui he fer un curs intensió d’estratègia i tàctica castellera. Hem quedat quarts ! Fantàstic !