15/4/07

Barcelona-New York-Seattle



Sóc al vol DL1763 de New York a Seattle. Aquí dalt fa un dia esplèndid i m’adono que és la primera vegada que veig terra. Tot el dia ha fet mal temps. No tinc ni idea d’on som exactament ni de quina hora és. Avui vaig amb les 3 corones del rellotge. La família deu dormir (2 de la matinada de dilluns). A New York, des d’on m’he enlairat són les 8 del vespre de diumenge, i si tinc en compte l’hora de Seattle ara mateix, allà son les 5 de la tarda i si tot va bé, hi arribaré a les 8 del vespre.

M’he llevat a les 5 del matí d’avui diumenge i arribaré a les 10 del vespre (hora Seattle) havent volat quasi 15 hores en dos trajectes.

El vol BCN NY ha estat molt plàcid i la tripulació molt amable. Potser l’anècdota han estat les turbulències de bona part de l’aproximació al JFK i sobretot l’aterratge. El temps era fatal i l’aparell es movia de valent fins a tocar a terra. Els aplaudiments han estat dels històrics i la mini pizza d’espinacs ha fet de les seves al meu estómac.

Després d’un vol d’aquests ja quedes una mica baldat i com que portava son endarrerida he fet alguna becaina.

M’ha tocat seure al costat d’un emprenedor de Madrid que es dedica a fer sistemes de visió per ordenador, orientat a sistemes de seguretat. Hem estat parlant de com són de durs els inicis i com són tots tant iguals. Al final, ha sortit la política però, com sempre, el sentit comú acosta les posicions de manera sincera i clara. Hem parlat de la política que es porta a terme sobre els emprenedors, a Catalunya i a Madrid i hem coincidit absolutament. Hi ha més voluntat i façana que programes d’ajut concret i útils de veritat. En tot cas, sempre surt la manca d’experiència i coneixement real dels qui se’n ocupen. Un emprenedor, per naturalesa és algú que arrisca i, això, lliga poc amb l’administració.

Al JFK hi hem matat unes 4 hores, entre passar el Server d’immigració, la duana i esperar l’altre vol. Com que el cos ja s’ha acostumat a menjar fora d’hores ho hem arreglat amb una "hamburguer monster plus gib beer". Tot plegat m’ha semblat el sopar.

Ara estic escrivint quan som a mig trajecte fins a Seattle (WA) i m’estic mirant un paquet que diu Enjoy ! amb el que deu representar el berenar però, a mi, el cor no em diu d’encetar-lo.
Ja fa 3 hores que ens hem enlairat de NY i és ben clar, es veu perfectament el territori que sobrevolem. El meu esperit cerca la nit i es vol endormiscar. Volant cap a l’oest anem buscant el sol i allarguem el dia però el rellotge vital diu que tururut ! Ja ho sabeu.

Bé, el motiu del viatge és un Pont tecnològic organitzat per la cambra de comerç de Barcelona i Barcelona activa. Visitarem i ens entrevistarem amb moltes empreses, centres de recerca, universitats i agències vàries.

Demà esmerçarem el dia complet a Redmont, a la seu central de microsoft. Per a uns la meca i per altres el cau del Dimoni.

Per a mi, gent que respecto per tot el que han fet i per com ho han fet. Per algú que ha viscut els problemes de fer programari diferent per a cada marca d’ordinadors (que no servia per a altres) , el fet de que algú aconseguís “estandaritzar” d’alguna forma, i per elecció voluntària dels usuaris (no ho oblidem) el treballar amb un sistema (MS/DOS i després Windows), és un fet remarcable i que s’ha de reconèixer. Des d’aquell moment és quan realment es va popularitzar l’ús del PC. El Fals debat sobre la confrontació de micfrosoft amb el software lliure no te res a veure amb el respecte que mereix una empresa que ha fet bé moltes coses, i encara que n’hi hagi d’altres que no siguin tant reeixides.

Ara bé, a Seattle no només hi ha MS sinó que és una de les àrees amb més potencial. Aquí hi ha BOEING, per exemple, Aixa i infinitat de companyies especialitzades en biotecnologia. Aquí hi ha també un dels més importants centres mundials d’ investigació sobre el càncer.
Finalment, Seattle té una llegendària qualitat de vida. Un dels millors, sinó el millor dels Estats Units. Paisatge i oportunitats professionals ben combinats són un còctel perfecte. Natura en estat pur. Ara mateix, des de l’hotel, sóc davant d’un llac.
I això no serà tot. Dimarts al vesper volarem a Sant Francisco i dormirem ja a Palo Alto, al cor de Silicon Valley.