11/10/07

PLE ORDINARI D’OCTUBRE I CRÒNICA DES DE HONG KONG




Avui he estat skypejant amb el despatx i amb en Quim una bona estona.

Com sembla que passa sempre –com a mínim és el que estic veient- a darrera hora tots els grups negocien propostes i temes que podríen haver tingut curs amb una mica més de temps. Si les coses van així, què hi farem. Si es pot, es fa.!

A la que tingui un moment, us linkaré les nostres propostes, precs i preguntes d’aquest ple que, també serà llarg.


VISITA AL
HONG KONG CYBERPORT

No m’embolico. Si hi teniu interès, és un macro parc tecnològic orientat a empreses de molt alta tecnologia dedicades al sector dels continguts. És immens, metres i metres de modernes oficines amb molts edificis, un hotel dins, un mall, apartaments, etc. Màxim equipament en tots els aspectes.

Com que, des que som aquí, ens volen vendre Hong Kong com a porta d’entrada a tot Àsia (així és) aquest lloc és un excel·lent punt de radicació. No és excesivament car i hi ha empreses de totes les mides. Des de Microsoft a p.e. una que hem visitat, amb 60m2, un start-up francesa
REAL EYES i on ens ha atès en Raul, un canari trans-nacional que està obrint el mercat asiàtic per aquesta companyia. Des de Hong Kong viatja al Japó, Corea, Taiwan i per suposat tot Xina.

Realment, es palpa la connexió Hong Kong – Asia a per tot arreu.


HONG KONG INNOVATION AND TECHNOLOGY COMMISSION

Aquí, el Acting Deputy Commissioner, Mr. T K Yeung ens ha explicat, també, les grans facilitats per instal·lar-se a Hong Kong i per accedir a la resta de Xina. Ens ha parlat dels diferents programes d’ajut del govern, del Scientific Parc, etc. En definitiva, tothom està absolutament bussiness oriented i van per feina. Com a mi m’agrada.


POSTA AL DIA

Després, ja se’ns ha fet l’hora de plegar i cap a l’hotel a tornar a posar-me al dia. El fet d’anar 6 hores per davant fa que, ara mateix, siguin les dues de la matinada aquí a Hong Kong (quan acabo la feina) i a Mataró son les 8 del vespre (el ple deu portar una hora en marxa).

Gairebé porto tres hores remenant correus i skypejant i he de dir que tinc sentiments contradictoris. Se que el meu lloc és avui aquí, però també m’agradaria veure el que està succeint al Ple.

Espero que, aviat, la mateixa tecnologia que m’ha permès estar parlant (a cost 0) Hong Kong – Mataró serveixi , també, per poder estar seguint el Ple en directe. Per què no ?

Si la tecnologia em permet ser a milers de quilòmetres de casa i no notar-ho s’ha d’aprofitar. Asseure’s a esperar a que ningú et porti res és perdre el temps i no ens ho podem permetre. Hi ha qui pensarà que així no s’hi val, però estic convençut que les coses van per aquí.

I mentre estant, he demanat a l’Albert que em gravi el Ple i me l’envií en MP3. Així el passaré a l’iPod i l’escoltaré en estones perdudes fent trajectes d’enllaç. Per què no ?

Quin País !