25/11/09

Naveguem en català. Recordem-nos de canviar les opcions de l’ordinador


Els amics de la Ciutat de Mataró m’han fet arribar un correu d’aquells que corren de tant en tant per la xarxa, recordant la necessitat de tenir els navegadors d’internet configurats amb el català per tal d’assegurar-nos que els buscadors, com Google per exemple, tinguin en compte la nostra llengua.

Fa poc he actualitzat l’equip a Windows 7 de 64 bits i no havia recordat el fer-ho.

Per tant, m’hi he posat i en un parell de minuts ho he tingut enllestit. I dic un parell perquè utilitzo habitualment tres navegadors. És a dir, que si utilitzes un navegador ho faràs en mig minut.

No us refieu si esteu visualitzant el navegador en català. Reviseu les vostres opcions i recordeu-ho sempre que feu canvis al sistema operatiu. No us passi com a mi que ja se m’havia passat.

Ah! I no hi ha cap problema perquè tingueu varis idiomes seleccionats. Només es tracta que el català hi sigui, i sigui a la primera posició (és molt senzill).

Feu-ho ja!!!

MICROSOFT EXPLORER

Opciones, General, Idiomas.

Cal afegir el català i, tot seguit, pujar-lo cap a la primera posició.

FIREFOX (jo tinc la 3.5)

Opciones, Contenido, Idioma, Seleccionar ...

Cal afegir el català i, tot seguit, pujar-lo cap a la primera posició.

GOOGLE CHROME

Opciones, Avanzadas, Cambiar la configuración fuente de idiomas.

Cal afegir el català i, tot seguit, pujar-lo cap a la primera posició.

També he canviat al català la opció de corrector i la de la interfície.



Si teniu més dubtes, remenant, he trobat aquest web on hi ha molta més info.