28/12/10

Eli Solsona m'entrevista a Mataró Ràdio. S'emetrà el dia 30


Divendres passat, a la tarda, la Eli Solsona m'entrevistava a Mataró Ràdio.
L'entrevista devia durar 20 minuts però, a mi, em va passar volant.  Repàs al que ha estat l'any 2010 i, sobretot, el que podria passar el 2011 amb les eleccions municipals que es presenten més obertes que mai.

Aquest any, també, és l'any en que ja no hi ha Balanç a Televisió de Mataró (TVM) perquè ja està tancada. Aquest post m'ho fa recordar.  Potser és una de les pèrdues que la crisi ha deixat pel camí.   Ja veureu que, en l'entrevista, surt la insistent pregunta de que si CIU guanya les eleccions, si tancarà M1TV.    Em preocupa molt haver perdut TVM i com es continuarà finançant M1TV (ja hi portem gastats més de 1.500.000euros). Aquest és el problema real, el com ens ho farem!

Els Ajuntaments ho estan passant malament i no se si, en endavant, podran seguir prestant una tant extensa carta de serveis com els que prestem ara.  En tot cas, crec que hagués estat molt millor tractar de mantenir TVM abans que embolicar-se en crear un nou mitjà públic.  Els alcaldes no es cansen de dir que han de prestar serveis perquè els ciutadans o exigeixen. Em voleu dir qui havia demanat que l'Ajuntament de Mataró creï un canal de televisió públic?    No tot ho han de fer els ajuntaments!   Mataró Ràdio era una mancança històrica de la Ciutat però, en canvi, ja gaudíem d'un canal temàtic local, la estimada TVM.
Personalment, em preocupa poder mantenir tots els serveis. Les administracions, com vaig dir en el recent discurs de pressupostos, hauran de guanyar en eficiència i productivitat perquè no es podran continuar apujant els imposts eternament, com fa el nostre aquest any, incomprensiblement.