El candidat de la federació nacionalista alerta que els embussos no s’acabaran amb solucions imposades i sense coherència. Contrari als projectes actuals de laterals (tant a Mataró com al Maresme), el candidat nacionalista avisa que fer l’actual projecte de la Ronda Mataró perpetuaria el peatge de l’autopista.
L’alcaldable per CIU Mataró ha citat avui els periodistes en un dels nusos més congestionats de la ciutat, la Plaça França, per mostrar la seva oposició al projecte de la Ronda Mataró dels governs tripartits de l’Ajuntament i la Generalitat. Per Mora aconseguir un trànsit fluid al nord de la ciutat és una prioritat sempre i quan se sigui respectuós amb el territori. El candidat nacionalista també s’ha mostrat contrari a la construcció de dues calçades segregades a banda i banda de l’autopista (Ronda del Maresme) i ha proposat buscar alternatives que permetin descongestionar la N-II i que apostin pel desenvolupament econòmic de la comarca aprofitant l’actual infraestructura: “No entenc com en els darrers quatre anys no s’ha treballat per resoldre els embussos i en canvi s’ha apostat per uns laterals que ens trinxen la comarca i ens obliguen a pagar. Aquest engany dels tripartits s’ha d’acabar”, ha dit.
Mora ha recordat que existeix la voluntat del conseller de Territori i Mobilitat, Lluís Recoder, per aturar i replantejar el projecte de laterals. “Tenim el compromís del conseller Recoder per replantejar l’obra sense que la comarca se’n ressenteixi. Per això tornarà al consell comarcal perquè se’n torni a parlar”, ha dit. Joan Mora també exigirà a la Generalitat que renegociï amb l’Estat per no perdre els recursos ja destinats a noves infraestructures per Mataró i la seva comarca. Alhora NO permetrà que els mataronins i per extensió els maresmencs segueixin finançant l’autopista C32 més enllà de l’actual concessió administrativa, que acaba el 2021.
Més enllà del projecte de laterals, CIU treballarà per una ciutat amable amb els conductors i els vianants, en la qual es prioritzi la seguretat i s’insisteixi en fer pedagogia. El paper de la policia local, ha de garantir un correcte funcionament i seguretat de la circulació, deixant de tenir una funció recaptatòria. Alhora, CIU incrementarà la flota de taxis adaptats i treballarà perquè la grua municipal actuï on realment existeixin problemes de congestió del trànsit o d’aparcaments greus. En aquest sentit, encarregarà un estudi amb l’objectiu de modificar la concessió del servei de grua i millorar la seva gestió.
En relació als problemes d’aparcament, l’alcaldable per CIU aposta per revisar les zones de càrrega i descàrrega i construir nous aparcaments tant soterrats com en punts estratègics de la ciutat. Mentre que el transport públic ha d’esdevenir còmode, econòmic i ràpid, per això, impulsarà estudis per la millora de la xarxa i la freqüència de pas del Mataró-Bus.
En relació a la xarxa ferroviària, CIU continuarà treballant perquè la futura línia orbital (que ha de connectar la ciutat amb Granollers) no sigui agressiva amb el territori i respecti les Cinc Sènies. Mentrestant, defensarà el manteniment de la línia de la costa i l’actual estació de RENFE, impulsant-ne el seu soterrament.
Us adjunto la nota de premsa