10/8/13

Recordant Toni Suriñach




















Em sembla que, des del 9 de desembre del 2012 no m’havia posat les botes de muntanya i, per tant, no havia fet res de res.

Precisament, aquell dia va ser l’últim amb que vaig caminar a costat del mestre i amic Toni Suriñach.  Aquell fred dia d’hivern, fent el Torrent de Monars i la Riera de Beget, vam percebre clarament que a en Toni li costava més del compta fer la pujada però ni una paraula de queixa ni molt menys de quelcom que fes pensar en la malaltia que finalment se’l va emportar.

En guardo un record personal immens.  Em va ensenyar a estimar muntanyes i camins però, sobretot, a la gent. Sempre disposat a ajudar en el que sigui, sempre bolcat a fer-te sentir un més.  Ara, desafortunadament, no tinc temps per anar a Camprodon i des d’aquella caminada, només hi havia anat al seu funeral.  Tot i el meu enamorament per la Vall de Camprodon i pels molts amics que he fet al llarg dels anys, perdre en Toni em costa de pair. Tinc una mica la sensació de que em falta alguna cosa ...

En fi ... he començat per fer un petit post de record del dia d’avui i m’he anat emocionant i anant cap a on no he sabut anar. Fins avui no n’havia escrit res. No em sobre el temps –d’acord- però és que no se com expressar el que sentia i sento quan hi penso.  Sóc tant feliç trescant per aquestes muntanyes, que la felicitat se’m torna en ulls humits quan penso tot el que he viscut al seu costat.  Toni! ... et trobo a faltar.

... doncs avui, dissabte, una colla hem volgut recordar-te i, per això, hem fet el que sempre fèiem amb tu, el cafè a primera hora, i amunt ...