9/10/08

AVE versus volar en la sèrie MD80


Aquesta setmana he estat a Madrid.

Per primera vegada a la vida no he agafat un avió, per prudència.

Fa quinze dies vaig comprar, per internet, dos bitllets a la Companyia Spanair d’anada i tornada a Madrid. Ho vaig fer amb la consciència de qui vol fer confiança a una companyia que ha patit una desgràcia i pensant en que, possiblement, ara deu ser una de les companyies més segures. No se si és prou racional, probablement no, però va ser el que em va empènyer a no descartar aquesta companyia i a triar-la pels horaris i, perquè no, per l’equilibri del preu i perquè l'he utilitzat i continuaré utilitzant si em convé.

El problema el vaig tenir dilluns al matí quan, no recordo en quin mitjà, vaig sentir que aquest mateix any han caigut tres avions com el de Barajas. Això em va fer parar l’orella perquè aquesta informació no la tenia i a la que vaig arribar al despatx vaig anar de cap a mirar quin avió operava els vols que tenia per dimarts. MD87!!

La decisió estava clara. Si n’han caigut tres aquest any, això ja no és un “accident” vaig pensar jo ... i com que no se quantes marques i sèries d’altres fabricants han tingut un índex de sinistralitat així, vaig pensar que millor era perdre els bitllets que jugar-se-la.

Així que, com que per l’endemà els preus d’altres avions o del mateix pont aeri ja no eren competitius, vaig anar-hi amb l’AVE.

Avui he buscat les notícies per, abans de fer el post, que no ho hagués sommiat. N’he trobat dues, una a El País i l’altre a Madridpress. Ha sortit per la primera vista celebrada a Chicago per la demanda a Boeing pels advocats americans.

Pujaré igualment tranquil als avions però fins que algú no m’ho expliqui, a partir d’ara em fixaré en quin model volaré.

Aprofito per dir que l’AVE perfecte:

Dimarts. Un quart de sis del matí sortir de casa en cotxe fins a l’aparcament de Sants. A les 6,30 en punt sortia cap a Madrid i a les 9,08 Atocha. A les 10,00 sortia per la boca de metro del lloc on anava a la primera visita.

La tornada la vaig fer ahir, dimecres. Tenia tren a les 9 però per malaltia d’una de les visites vaig acabar a les 6. Vaig canviar el bitllet –cost zero- per el primer tren amb seients lliures i a les set sortia cap a Barcelona. Vaig arrencar el portàtil a la mateixa estació d’Atocha i la 3G de Vodafone només es va desconnectar una vegada i per uns segons, pràcticament, entrant a Barcelona. Arribada a les 21,38.

Vull remarcar que, aquest post, no pretén perjudicar a ningú ni molt menys a Spanair. En tot cas, explico la sensacions que tinc respecte una sèrie d’avions, els MD80, de la Companyia McDonell Douglas, que va ser comprada per Boeing.