26/3/10

Joan Vila. Conferència sobre energia, convidat pels Rotary de Mataró




Ahir al vespre vaig ser a Argentona per escoltar la conferència de l’amic Joan Vila. El van convidar els Rotary de Mataró i quan m’ho va dir vaig quedar parat perquè no en sabia res. Un cop coneguda la nostra relació, els amics Rotary em van convidar a fer la seva presentació i ho vaig fer més que de gust.

No puc explicar amb dues paraules el que penso d’en Joan i si voleu conèixer-lo professionalment podeu llegir aquest post que vaig fer l’any passat amb motiu de la visita que vaig fer-li per conèixer la nova màquina de paper que va instal·lar a la fàbrica. Ara bé, en el plànol personal, el vaig presentar com un home profundament compromès amb la societat i el País. Un home compromès amb el territori i promotor d’un ecologisme actiu i executiu que, conscient de la realitat, intenta canviar-la donant exemple amb tot. Absolutament convençut de la necessitat d’arribar a la sostenibilitat energètica com a via de desenvolupament i per necessitat cada dia més apressant per molts sentits. Tossut i persistent, ho és en tot. Quan es proposa fer veure als de la Vall de Camprodon la riquesa oculta que representen els seus camins, mesura (amb una roda) més de 1200Km de senders entre el Canigó i el Puigmal, estassa recupera i marca camins perquè no es perdin i perquè cada dia més gent en pugui gaudir i fent veure la potencialitat turística que representen. Col·labora activament en sortides mensuals amb l’eixam (grup infantil) del Grup de Muntanya Vall de Camprodon, inoculant-los l’estimació pel País i per la natura. Joves que potser abandonaran la muntanya amb l’adolescència però que, sense adonar-se’n, la portaran dins i la recuperaran un cop hagin tastat el que hi ha per sota.

El vaig conèixer potser fa 15 anys i he fet centenars i potser algun miler de km caminant al seu costat. Bon conversador i apassionat també per l’economia, la política, la història, la tecnologia, l’energia en totes les seves vessants. Amic dels seus amics i gran persona.

Bé, pràcticament he escrit la mateixa presentació però és que en Joan ho mereix. Tot el que conec sobre generació d’energia, peak oil, fotovoltaica, eòlica, nuclear, cotxes elèctrics, bateries i un llarg etcètera m’ho ha ensenyat ell tot caminant o llegint els articles del seu blog.

El públic estava content de sentir-li explicar d’una manera planera els perquès dels maldecaps amb l’energia.

En el meu cas, us podeu imaginar qui ens assessora en matèria de mesures d’estalvi energètic i quina orientació escoltaríem.



Gràfica de l'estructura de generació elèctrica en temps real:

http://www.ree.es/operacion/curvas_demanda.asp


Post d'en Pere Galbany.