20/10/07

SHANGHAI – PARÍS – CANIGÓ – BARCELONA


Sóc volant cap a Barcelona, des del Charles de Gaulle de París. Espero abraçar a la família d’aquí a una hora i mitja.

S’està fent de dia i acabo de veure el Canigó . Identifico perfectament el Sethomes i els tretzevents, esquerdes de Rojà ... Quin País ! Ja tinc la pell de gallina.

Abans, quan hem arribat a París (12 hores de vol des de Shanghai) i en encendre el mòbil he rebut un SMS d’en Vicent (el Valencià del Grup) que diu: “Maragall plega del PSC”. No l’he trucat perquè, a les sis del matí, l’Anna no m’ho hagués perdonat. He intentat confirmar-ho navegant amb la PDA però se m’ha fos la bateria i encara hi he perdut. Total, que no se de què va ...

El vol de Shangai a París se m’ha fet curt. Porto 10 dies dormint molt poc i com que vam sortir a les 23,50h vol dir que acumulava, a més, el cansament de tot el dia. Per tant, he procurat allargar al màxim el posar-me a dormir perquè, a més, havia de restar 6 hores al rellotge i m’ha sortit prou bé. Entre la tertúlia amb companys del Pont i les atencions d’Air France, tot ha anat bé.

Ahir, divendres, vaig dedicar unes hores a visitar Shanghai : Jardí Yu Yuan , Temple dels budes de Jade , el bund, barri francès, Nanjing Road, la casa on es va celebrar el 1er congrés del Partit Comunista, etc.

SANITAT PER A TOTHOM EL 2020

Per cert que ara s’està celebrant el 17è, a Beijing i ja n’he llegit una de les conseqüències: s’han posat com a objectiu per al 2020 el que la sanitat bàsica sigui per a tothom. Us imagineu la d’hospitals i centres d’atenció que s’han de construir ? la quantitat de tecnologia de la salut que fa falta ? La medecina xinesa és absolutament diferent a la nostra i no se com es compatibilitzarà però el que és segur és que es la propera revolució. Tot això estimularà encara més l’I+D i ho notarem, segur.

Si voleu llegir les cròniques del Dossier tecnològic les podreu seguir.