28/4/08

MATARÓ-BARCELONA-PARÍS-SAN FRANCISCO


Buf ! Viatjar és molt maco però us explico: llevat de les tres, sortir de casa a les quatre, trobada a l’aeroport a les cinc. Vol a París a les 6,50h. Canvi de terminal al Charles de Gaulle i agafar l’avió cap a San Francisco a les 10,10h.
Ara mateix estic escrivint això (i el bloc de tota la setmana) des de dalt de l’avió mentre el meu voltant dorm. Com envejo a la Regidora Romero ! Des que ha pujat a l’avió que dorm i arribarà com una rosa. Jo, en canvi, no tinc ni remotes ganes de tancar els ulls i, ja veurem com engalto l’arribada allà. I li dec un cafè perquè m’ha canviat la meva finestra per un passadís que li havia correspost. Tots dos contents però, jo, molt perquè com que sé que no dormo gaire, així em puc moure i rondar.
El vol PARÍS CDG a San Francisco són 11h aprox més les dues de BCN a París més totes les esperes vol dir que, amb sort, arribarem a l’hotel sobre les cinc de la tarda d’allà que seran 9 hores menys a casa. Total que per vosaltres seran les dues de la matinada de dilluns.
Però ... com que tot el que es fa amb il.lusió no cansa i si és voluntari encara més.
Fa una estona hem sobrevolat la massa gelada del nord. Preciós. Les fotos no es veuen gaire bé però és igual. Jordi, com xalaríem triscant per aquí eh !
Aquesta expedició (Pont Tecnològic) va organitzada per la Cambra i Barcelona Activa.
Fa uns mesos, arran del sopar tertúlia que va muntar GENTIC sobre aquests viatges i que vam convidar com a ponents al Lluís Lluch (Internacionalització Cambra) i al Tomàs Cascante (Tertúlia Digital) i on jo mateix vaig explicar les meves experiències en d’altres Ponts, vam fer veure la importància de situar-se en el context global. Vam convidar a la pròpia Alícia Romero i crec que és bo que s’hagi decidit i vingui amb nosaltres, igual que ens hi hem apuntat, de GENTIC, el President Josep Lluís de Gabriel (BITLONIA) , en Rafael Hidalgo (GERSOFT), en Carles Güell (GÜELL CONSULTING), i jo mateix (KRITER SOFTWARE). Veig també que, finalment, hi ha més polítics de la Comarca, l’Andreu Francisco (EUM), en Miquel Buch (Alcalde Premià de Mar), en Bernat Costas (CCM/Tordera). Ja els he dit que, des d’ara, són de la GRAN BARCELONA i embaixadors d’Espanya. Això és el món i hem d’explicar Catalunya i el que som però està clar que en una situació com aquesta, a la gent que veurem, no els interessa massa més que veure si poden fer negocis amb nosaltres i només els interessa situar-nos geogràficament. Barcelona, per això, és la marca que ven. Res a dir.
Ep ! i hi va més gent eh ! som potser unes 40 empreses, crec, però també hi ha gent de la Cambra, de Barcelona Activa (la Yolanda), i he vist al William Carnes i al Portabella. Toots units fem forçaaa !
A la que arribem a l’hotel farem allò que toca i tant bé fa en Cascante del Who is Who ? i ens coneixerem més bé tots.

SAN FRANCISCO -DIA 1-
Ja som a Sant Francisco. Puntuals a les 12,30 arribem a la meca de les TIC. Amb un sol impactant i una temperatura fantàstica (pantalons curts a dojo) ja estem llestos per capbussar-nos en el Silicon Bay, com s’hauria de dir doncs s’ha fet tant gran que ja supera el Valley (fa anys)
Després del transfer a l’hotel (San Francisco Marriot) dutxa ràpida i a pasturar una hora i mitja per esperar a les cinc on tot el grup ens hem de trobar per fer el Who is Who amb en Cascante.
Abans d’entrar, he fet la primera cheese burguer i preparat per conèixer nova gent.
He quedat sorprès del “desplegament de recursos humans” tant de la Cambra com de BCN Activa i la gran quantitat de participants d’institucions. Si en total he vist que som uns 60, sembla que gairebé el 50% són institucions. Es nota l’interès per la “posta al dia” i celebro que es faci perquè “coneixer” és el primer pas per no fer volar coloms i treballar tocant de peus a terra.
Un cop presentats tots, ens ha fet una conferència sobre el Silicon el Dr. Tapan Munroe. Super interessant, encara que he de dir que molts fèiem esforços per no tancar els ulls. El més clar que ha dit ... potser el que més m’ha quedat és quelcom que també vaig constatar l’any passat: els inversos d’aquí prefereixen invertir en projectes “pròxims”. És a dir, que si tens un projecte, instal.lat aquí i tot serà molt més fàcil.
Hem acabat a les set de la tarda (hora SFCO) però eren les quatre de la matinada dels que veníem de Barcelona (llevats de les tres del matí i amb no se quantes mils de milles a sobre).
Demà, a les 8,30 sortim cap al Silicon a visitar ORACLE i el SRI.

Una curiositat. Amb l’episodi del gat (tornant de Mèxic) vaig dir que miraria de no tornar a volar amb Air France (encara espero que em contestin la queixa) i ves per on, tot el dia volant amb AF. My god !