6/5/10

Visita a Yahoo i Microsoft Research






















Com us vaig comentar, la Cambra de Comerç de Barcelona també ha vingut a San Francisco amb un grup i, avui, m’he apuntat amb ells a la visita que feien a Yahoo i a Microsoft Research.

Fa dos anys ja vaig estar a Yahoo i em va agradar molt la visita per la franquesa de les seves exposicions i la predisposició a compartir la seva visió. Així que, avui, hi he tornat buscant repetir i actualitzar visions. Clarament Yahoo te una share de mercat inferior a Google però no en tots els Països i, segurament, pel fet d’anar per darrera, però ara amb el suport de Microsoft, poden ser i seran un gran jugador. Si alguna cosa s’ha sentit amb força aquests dies a la conferència, ha estat la ironia amb la que molta gent parlava de Google. Segurament deu ser per la seva hegemonia en el mercat i el seu desig d’entrar i ser omnipresent a internet. Han revolucionat el mon amb la idea del buscador i ara estan monopolitzant l’accés a la informació. Aquí hi ha, també, una batalla que només ha fet que començar. És la eterna lluita entre qui genera la informació i qui ens ajuda a trobar-la. Ahir us vaig deixar, p.e. una diapo que feia referència al gran quantitat de diaris que havien tancat els dos darrers anys. Aquests dies tenim notícies de mitjans de comunicació que han decidit cobrar per la seva informació i que només la lliuraran als internautes que paguin. Ara bé, qui en contracta la publicitat? Google està dictant normes i la seva posició és entre unificadora i monopolística. Aquí, parlar amb Yahoo també ajuda a situar-se.

Ens han deixat preguntar tot el que hem volgut i, naturalment, jo me’n he anat cap a la part de la tecnologia de desenvolupament. En preguntar-li sobre les dificultats de tenir una plataforma Standard que ens permeti oblidar-nos dels diferents dispositius i comentar-li l’exemple de la guerra entre Adobe i Apple pel flash, m’ha contestat que durant els propers cinc anys en veurem moltes de guerres com aquestes i que la estandardització va en contra de la creativitat !!

Doncs sí, sí que en te de raó, però nosaltres anem bojos.

Després hem visitat el campus de Microsoft al Silicon. Va creixent cada any i avui hi tenen un centre de recerca sobre diferents àmbits de la tecnologia. Feien la MS TechFair 2010 i t’ensenyen algunes de les coses sobre les que investiguen: millores en la velocitat d’internet, telefonia mòbil, un telèfon que tradueix sobre la marxa, superfícies tàctils, escalabilitat, etc.

De l’exemple del telèfon que traduïa, que és una aplicació de reconeixement de veu combinada amb traducció i després vocalització del resultat m’ha semblat espectacular. Estàvem veient com traduïa des de l’alemany a l’anglès. Evidentment jo no parlo alemany però m’ha semblat prou avançat. Quan l’he felicitat per la seva feina només m’ha contestat “it’s fun”. O sigui que és el de sempre, divertir-se treballant.

I a la nit, networking a l’atelier que BNP Paribas te a San Francisco. Allà m’hi he trobat a en Pau Vidal, germà de l’Albert Vidal de CETEMMSA. També una mataronina que viu als Estats Units, a la Beatriz Marfà, que treballa per l’ICEX. I és que el món és un mocador ...

Ep!! i amb tot això, a partir de les 10h del matí (les set de la tarda a Mataró) he anat seguint el Ple de Mataró pel twitter. No serveix de massa però és una experiència més. Amb la tecnologia que tenim avui, hauria d'haver-hi pogut participar per videoconferència. Si ho faig cada dia amb la família i la feina, com és que encara no és possible políticament? brrrr.....

I ara, a dormir que demà ens hem de llevar abans de les quatre per volar a Las Vegas.