27/7/11

La meva primera Anada a Ofici com Alcalde










Avui m’he llevat amb nervis a l’estómac. És 27 de juliol, dia de Festa Major a Mataró –dia de Les Santes, les nostres patrones Santa Juliana i Santa Semproniana- i dia d’Anada a Ofici. Hi he anat amb la Pili, com cada any, però en aquesta ocasió ho he fet com Alcalde de la ciutat amb la responsabilitat i l’honor de representar a tots els mataronins en una celebració tant significativa presidida per l'Emm. i Rvdm, Lluís Martínez Sistach, Cardenal-Arquebisbe de Barcelona, acompanyat d'un gran nombre de sacerdots, d'autoritats locals i foranes, i d'un gran nombre de fidels.

Un acte com el d’avui mereix que sigui conegut i és per això que enguany he convidat el meu amic i actualment conseller d’Interior, Felip Puig. Fa anys que tenim molt bona relació i feia temps també que m’havia mostrat el seu interès per assistir-hi. La seva presència però, i per sorpresa meva, ha generat una escridassada fora de mida. Com he expressat al Capgròs “des de l’Ajuntament hem tingut un tracte exquisit amb els indignats que estaven a la plaça Santa Anna i hem aguantat pressions molt fortes de gent que ens demanava que els féssim fora. Aquest matí m’esperava alguna pancarta però no pas una manifestació fora de mida. Si volen protestar contra el conseller el tenen cada dia a la Conselleria”.

Al mateix diari he dit també que “atribuïa els fets a persones de fora de la ciutat, potser 80 o 100, que no saben ni entenen el que són les Santes pels mataronins i han vingut a intentar robar-nos la festa. Com Alcalde no puc estar gens satisfet del que ha passat i davant circumstàncies com aquestes no podem fer ni una passa enrere, hem de seguir fent la nostra i celebrant la festa”.

Moltes de les persones que han sortit al carrer es queixaven de l’elevada presència policial. Els entenc perquè el gruix policial era destacable però, i ho reitero, l’obligació de les forces de l’ordre públic és assegurar que no hi hagi cap incident i per això s’han de mobilitzar.

Acabat l’Ofici el conseller Puig s’ha quedat a dinar amb nosaltres. No hem pogut perdre gaire temps perquè m’esperaven a M1TV per gravar una entrevista abans d’anar a La Passada.