Amb l'objectiu d'afavorir l'estalvi econòmic i de millorar el temps d'espera dels ciutadans, el govern de l'Ajuntament de Mataró ha reestructurat el servei de recollida de voluminosos. A partir de finals de març caldrà deixar-los al costat del portal de casa i -prèvia concertació telefònica- el servei de l'Ajuntament els passarà a recollir.
L’Ajuntament reestructura el servei de recollida de voluminosos
Es farà prèvia concertació telefònica però els veïns els hauran de deixar al carrer
L’Ajuntament modificarà el sistema de recollida de voluminosos. El servei se seguirà prestant igualment prèvia concertació telefònica però, a partir de finals de març, els voluminosos no es recolliran directament al domicili sinó que els veïns els hauran de deixar al carrer, al costat del portal de l’habitatge.
La reestructuració d’aquest servei respon a motius d’estalvi econòmic i, a la vegada, pretén reduir el temps de resposta per a les peticions de recollida. Al 2011 el servei va suposar una despesa de 367.000 € mentre que per aquest any es preveu un cost de 130.000 €. D’altra banda, la recollida a domicili suposava ara un temps d’espera d’unes 3 setmanes, que es pretén reduir a 1 setmana.
Circuit de recollida
Els veïns que vulguin utilitzar el servei hauran de trucar com fins ara al telèfon del Civisme (900 859 009), on se’ls comunicarà el dia i l’hora que hauran de baixar els voluminosos al carrer. Els hauran de deixar de 21 a 22h al costat del portal del domicili. A partir de les 22h l’empresa adjudicatària del servei els passarà a recollir.
Actualment, el servei de recollida de voluminosos registra prop de 600 peticions al mes. Al 2011 es van recollir prop de 1.400 tones de voluminosos mitjançant la recollida concertada i 400 tones més abandonades a la via pública.