22/12/07

PLE APROVACIÓ PRESSUPOST CCM



En sortint de la tele vaig anar al Consell Comarcal on s’hi estava celebrant el Consell d’Alcaldes. Hi anava amb calma i una hora abans de l’hora marcada per la Junta de portaveus, que precedeix al Ple. La Marisol, cap de premsa CCM, es va estranyar en veurem entrar amb calma i pel fet de no ser en el Consell. Vaig quedar “fotut” en saber que jo hi havia de ser però no en sabia res. Sort que la Montserrat Candini, en veure que jo no hi era, m’hi va representar. En un moment que va sortir l’Eladi Torres (Gerent) ho vam aclarir i em va dir que s’havien oblidat de convocar-nos (als portaveus que no som Alcaldes). Total, que com que era el primer i jo tampoc en tenia experiència, no vaig poder ser conscient de l’errada i què hi farem (li va passar el mateix en Sergi Penedès). Un cop desfet el malentès, l’Esteve Terrades em va “fer entrar” i vaig ser-hi a la part final.

En acabat el Consell, vam fer la Junta de Portaveus i després el Ple en que vam aprovar el pressupost 2008 del CCM, que va en una línia molt continuista, i donat que els fons administrats són gairebé al 100% finalistes. Poca acció política es pot fer, que no sigui la d’anar articulant confiances i teixint relacions per enfortir el fet comarcal, cosa que encara veig molt verda. Aquí sí que hi ha feina a fer.

Potser, del debat, en destacaria la intervenció del Grup de IC que no acaba d’entendre com és que no és al govern del CCM, i volia punxar als seus companys de tripartit universal per veure què passava. Noi! com els pica que algú faci polítiques socials –les que porta fent CIU- des de fa tants anys ... Siguem realistes! no per dir i repetir mil vegades: “nosaltres som els del catalanisme social, progressistes i d’esquerres”, faran canviar les coses. CIU ha fet bandera durant els gairebé 24 anys de govern a la Generalitat, de buscar la cohesió social per sobre de tot. El nom no fa la cosa i, crec, que fora millor que amb aquest aspecte no en fem tanta demagògia i diguem clar que, fet i fet, l’àrea Serveis a les Persones només administra, de moment, el 8% del pressupost. Esperem i estem convençuts que les bones gestions del nostre Grup faran augmentar aquest capítol, en trobar finançament addicional.