9/12/07

LA IL.LUSIÓ D’EMPRENDRE UNA NOVA VIDA



Avui, per recomanació de l’Anna i el Manel, hem anat a dinar a prop de casa. Jo no he anat a muntanya però m’he llevat d’hora perquè en Joan ha marxat amb l’eixam a portar el pessebre a Puig Ou. Aquest any encara no hi ha neu i la vista és diferent però, si me’n recordo i tinc temps, buscaré unes fotos que tinc de fa un parell d’anys on es veu una panoràmica impressionant. 360º de vista ... des del Canigó al Canigó sense cap barrera. No és una caminada molt llarga i val la pena perquè és un balcó inesperat.

Bé doncs ... escric el post perquè he anat a dinar a l’hostal Els Avets (Camprodon) després de passar-hi per davant durant 12 anys i no haver-hi entrat mai ...

Ens hi hem trobat una parella d’aquelles que, un dia, decideixen marxar de Barcelona i emprendre la il.lusió de la seva vida: un hostal rural.

A part de que el tracte ha estat “de casa”, la sorpresa de l’àpat ha estat majúscula. Els hem deixat fer i què us he de dir ... ! cassoleta de fesolets de Santa Pau, trinxat, peus de porc ... pa de Llanars i vi de la casa. Tot plegat el menú del dia però d’un nivell excepcional. Ah ! i uns postres de la casa que feia temps que no menjava ...

No recordo haver fet comentaris de gairebé cap (o cap) restaurant o hostal però la il.lusió d’en Vicent i la Carme per la seva nova aventura de vida, explicant com s’esforcen per fer cada dia més acollidor l’hostal, m’ha fet decidir. Ells pinten, freguen, fan llits, entapissen cadires, cuinen, serveixen, atenen als hostes ... i s’ho fan tot ells, vaja ... només amb l’ajut de la Isabel que també “remena” a la cuina (que em perdoni l’expressió perquè això no és remenar, és entendre-hi de veritat)

No se si els agradarà que ho hagi fet perquè no sóc crític de cuina ni tampoc se si ho veuran però, repeteixo, la sorpresa m’hi empeny.

Jo també sóc emprenedor i se el que costa fer salts endavant però també reconec l’èxit en la empenta que es demostra. Endavant parella ! No la perdeu mai, la il.lusió. Vosaltres sou la diferència i us en sortireu, segur.

08.11.2009 afegit link a u nou post d'una experiència com aquesta. El Blau Mar a Llafranc.