31/10/09

A Terrassa, Nit de l’empresari 2009, CECOT.




Cada any, i organitzat per la CECOT, se celebra a Terrassa, la Nit de l’empresari.

Fa molts anys que hi vaig (els darrers me’ls he perdut per coincidir amb plens municipals) i la veritat és que és d’enveja veure la gran organització i participació. Unes 1000 persones aquesta any.

El discurs de l’Abad, President de la CECOT, va ser contundent com sempre. Com que vaig arribar-hi tard per venir dels Premis Iluro, em vaig perdre el reconeixement al Salvador Alemany però sí que vaig ser a temps d’escoltar al Conseller Huguet que, en general, també em va agradar força.

El més interessant d’aquetes coses és allò que ara se’n diu networking. Saludar a coneguts i coneixements que d’altre forma seria impossible trobar-los a tots junts. Hi trobo clients, agents, i col·legues d’associacions com CONETIC, ASEITEC, de la Cambra de Comerç, de PIMEC, de Foment, etc. Aquest any però, tothom feia el cor fort davant la crisi i he notat les ganes de sortir-ne fent el que calgui. Aquest esperit és el que m’agrada!

De polítics, també n’hi havia molts. Vaig parlar amb l’Artur Mas, en Tremosa, l’Oriol Pujol, en Trias, en Benet Maimí, en Campuzano, en Rull (jugava a casa seva) i parlo d’aquests que són els que vaig veure, conèixer, o fixar-m’hi. Segur que n’hi havia de tots colors i més. Això, apart de càrrecs de diferents administracions com el mataroní Carles Fradera, Director de Barcelona Digital. Ara bé, en cap cas l’àmplia representació política va eclipsar el que veritablement vol aquesta festa que és una trobada empresarial on es parla molt clar. Tant que molts cops a algun polític no se li posa bé el sopar de després.

Em van dir que hi havia l’Alícia Romero a qui no vaig veure. No se si hi era o no però més d’una vegada li he comentat que l’important d’una trobada així és que està organitzada, promocionada i executada per CECOT i els polítics hi van convidats. No a l’inrevés. En el cas de Mataró, també s’hauria d’aconseguir fer així. Ep! I no dic que sigui culpa del govern municipal local sinó que, aquest, murri, només ocupa un buit que deixem els propis empresaris.

Per acabar, un reconeixement a l’equip humà de CECOT, encapçalat primer –obviament- pel seu President Antoni Abad però dirigit també per un Secretari General, en David Garrofé a qui no n’hi passa ni una.