13/2/09

Comunicar millor, pensant en la gent.

... que ha d’aprofitar els ajuts, enlloc de mirar de fer “propaganda”
És quelcom que penso que fa molt l’Administració. Em direu que ... "totes i de tots colors" però, jo, només puc intentar canviar la de Mataró. A les altres esferes no hi arribo.
El tema és que, tal i com es va fer la comunicació es va induir a una idea falsa, les empreses es van pensar que rebrien un mínim de 600 euros i, el resultat va ser molt més escàs.
N’hi ha, que amb els costos de la gestoria, encara els va costar quartos demanar els ajuts.
El govern faria bé de demanar als periodistes de l’Ajuntament, que facin la reflexió de buscar l’efecte sobre els receptors potencials enlloc de pensar en comunicar bondats del govern a dojo. Segurament, electoralment, és més rendible comunicar que ajudaràs amb 600 euros i dir així a tothom que ajudes a la contractació fixa de les empreses, perquè són pocs els que s’assabenten de l’ensarronada i molts que es pensen que, de veritat, ho fan.
Amb aquestes valoracions que fem des de CiU, no pretenem tant censurar el govern com intentar contribuir a que aquest canviï l’enfocament de la seva comunicació. Sabem que és difícil per part dels polítics que ens governen, no caure en aquestes temptacions. Més encara quan aquestes formes t’han portat a 30 anys del mateix govern però, a quin preu? El de tenir cada vegada més desafectes els nostres conciutadans.
Mala manera de governar, aquesta.
M’explico ...
És el mateix que l’intentar vendre com un èxit la retirada de l’ICO al crèdit del TCM, o el pretendre vendre com una rebaixa en el cost del TCM el rebaixar la inversió a base de canviar qualitats o deixar de fer coses. Tant difícil és explicar les coses com són o, millor si no hi ha notícia, no explicar res. Ens estalviaríem quartos, donaríem millor imatge i seríem més seriosos. No ho penseu així?
Si no fos perquè és pràctica comú a la Ciutat, pensaria que tot surt d'allà mateix, i estem en una cursa de promoció.