15/9/08

Inici de curs escolar. Més i millor.

D’això parlàvem ahir ... mentre caminàvem, parlàvem de -llegiu l’article-

Veureu que la recepta, tot i no ser fàcil, és més senzilla del que sembla. Ara bé, significa esforç i sacrifici a tots nivells. Jo en dic "més i millor"

Estem disposats a fer-ho? La resposta és sí o sí perquè la situació requereix fer-ho si us plau per força. No hi ha cap més sortida. No sóc tremendista ni pesimista ni m'espanta el futur. Intento ser realista i aprendre de la vida. Només veient com hem arribat aquí, i observant l'esforç dels nostres pares i avis n'hi ha prou per adonar-nos de que hem de reaccionar i que la solució també la tenim a l'abast cadascun de nosaltres. Potser ens hem refiat un pel massa i hem caigut en el parany però segur que per sortir-ne, depèn en primer lloc de cadascun de nosaltres.

És a dir, començant per nosaltres mateixos i acabant pels nostres fills hem de treballar tant bé com puguem, i tant com puguem. De la mateixa manera cal que ens esforcem a intentar que aquesta mateixa màxima se superi cada dia a si mateixa.

Ara no serveix de res lamentar-se o llegir reculls com aquest sobre els que negaren la bombolla immobiliària si no és que ens serveixen per aprendre’n. Us recomano una ullada i, possiblement, quedareu curats per sempre de segons què.

Aquestes dues “consignes” –més i millor- les podem posar en pràctica tots a les nostres feines: al despatx, a l’obra, a l’escola –mestre o alumne-, a l'Ajuntament, al carrer, a l’hospital, a l'associació, a la junta, a l'APA, etc ...

Ningú més que nosaltres pot conjurar-se en aquest compromís i estic convençut que provocaria dos efectes: un l’exemplificador i l’altre l’revaloritzador. Mentre el primer augmentaria l’efecte sobre la resta, el segon seria el del reconeixement del mèrit a la feina ben feta.

Quan un s’esforça li agrada i reconeix l’esforç aliè. Al contrari, quan un “passa” , només genera més feina mal feta que se li acaba girant en contra.

Estic convençut de la generació d’un efecte competitiu que permetria guanyar efectivitat i al final, de retruc, productivitat. Pensem-hi. És ben senzill si ens hi posem tots.

La productivitat a l’escola és la que ens portarà l’altre en el futur. No ho oblidem.