10/5/09

Algunes sensacions de la Romeria Rociera 2009






Aquest any, i ja per segon any, la Romeria Rociera de Mataró s’ha celebrat fora del tradicional Parc Forestal. No entraré en aquest tema perquè caldria ser estudiat a fons, amb calma, i intentant fer una reflexió racional per part dels organitzadors i l’Ajuntament. Estic segur que quan es donin les circumstàncies, es farà.
Hi vaig pujar divendres al vespre, dissabte i avui. Ens hi hem passat moltes hores però no m’he avorrit ni un segon. L’acollida dispensada per totes les entitats és excel·lent i els hi vull donar les gràcies. Hi ha sentiment d’autèntica devoció. I com hauria de ser si no? Jo no sóc andalús però m’ho miro amb un profund respecte. Amb el mateix que he vist sempre pel significat que te per mi qualsevol tradició catalana.
Al final, pels que hem estat educats en la tradició cristiana, de Maria només n’hi ha una amb moltes representacions. Per tant, tota la resta, és festa i grossa però l’autèntic, és la devoció per la Blanca Paloma.
Viva la Virgen del Rocío, Viva la Blanca Paloma !
Gràcies Rocieras i rocieros per la festa tant maca que organitzeu cada any. L’esgotament físic que veig a tots els responsables només es suporta per la il·lusió. Fins l’any que ve.