Estic content perquè falta una mica menys perquè puguem veure el Tramvia número 4, el que tothom anomenava el “Gros”, exposat als carrers de la ciutat. Encara haurem d’esperar el desenvolupament urbanístic de “El Sorrall”, doncs és on el govern municipal ens ha explicat, aquest matí a la CIM de Serveis Territorials, que té pensat ubicar-lo. Però amb el numero 3 a la plaça de Granollers i el número 2 a la plaça Nova d’Argentona, el número 4 farà més fàcil explicar el paper que va jugar el tramvia a la vida dels mataronins del 1928 al 1965, any en que va deixar de funcionar el número 4 que ara reconstruirem. Quantes vegades hem sentit explicar als més grans el seus viatges fins a la Font Picant d’Argentona?
Fa just un any i mig, al Ple de maig de l’any passat, CiU va presentar una pregunta per saber en quin estat es trobava el tramvia número 4. El regidor no ens va enganyar, era, encara és, poc més que un grapat de ferralla que l’Associació d’Amics del Tramvia ja havia intentat reconstruir. Intent que no va reeixir perquè la manca de recursos ho va fer impossible.
La reconstrucció del 4, juntament amb la restauració del de la plaça Granollers, malmès pel pas del temps i, sobretot, per l’aigua del reg de la rotonda, seran possibles gràcies a un conveni que suma aproximadament 200.000 euros amb Caixa Laietana.
Fa just un any i mig, al Ple de maig de l’any passat, CiU va presentar una pregunta per saber en quin estat es trobava el tramvia número 4. El regidor no ens va enganyar, era, encara és, poc més que un grapat de ferralla que l’Associació d’Amics del Tramvia ja havia intentat reconstruir. Intent que no va reeixir perquè la manca de recursos ho va fer impossible.
La reconstrucció del 4, juntament amb la restauració del de la plaça Granollers, malmès pel pas del temps i, sobretot, per l’aigua del reg de la rotonda, seran possibles gràcies a un conveni que suma aproximadament 200.000 euros amb Caixa Laietana.